۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

برچسب‌ها : ,

خبر: کنترل بی‌سابقه روی روزنامه‌نگاران خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

امروز با یکی از دوستان روزنامه‌نگار فرانسوی‌ام صحبت می‌کردم،  متوجه شدم مسئله‌ی عجیبی شدم؛ طبق گفته‌های این دوستم، در جریان پوشش رسانه‌ای انتخابات  ریاست‌جمهوری آینده، برای بیشتر روزنامه‌نگارهای خارجی فقط تا روز ۲۲م و ۲۳م خردادماه ویزا داده شده و تعداد روزنامه‌نگاران خارجی‌ای که در روز انتخابات در ایران خواهند بود بسیار بسیار اندک خواهد بود. یعنی بیشتر روزنامه‌نگاران خارجی پیش از انتخابات کشور را ترک خواهند کرد. 
همچنین همه‌ی روزنامه‌نگاران خارجی در هتل لاله تهران اسکان خواهند یافت و بدون اجازه‌ی ماموران امنیتی حق خروج از این هتل را نخواهند داشت.
این طرح پیشتر در انتخابات مجلس گذشته به صورت آزمایشی اجرا شده و مورد پسند مسئولان رسانه‌ای-امنیتی قرار گرفته.  در همان دوره گویا یک خبرنگار ایتالیایی که بدون اجازه از هتل خارج شده بوده را از کشور اخراج کرده بودند.  نحوه‌ی پوشش برنامه‌های انتخاباتی هم بطوری بوده است که روزنامه‌نگاران را به صورت جمعی سوار اتوبوس می‌کردند و به برنامه‌های مورد تایید می‌بردند و گویا در این دوره هم همین شیوه با دقت و کنترل بیشتری اجرا خواهد شد.
مهمترین دست‌آورد این شیوه این خواهد بود که اگر حضور مردم در انتخابات کم باشد،  توسط رسانه‌ها به تصویر کشیده نخواهد شد و به قول خودمان سروصدایش در نخواهد آمد.

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر