۱۳۹۲ خرداد ۱۳, دوشنبه

برچسب‌ها : , ,

نقش غرضی در انتخابات چیست؟

+ساما در گوگل+ نوشته است:
غرضی چه می کند؟
یک احتمال خوشبینانه
غرضی آدم ساده ای نیست. ما او را به عنوان شوخی شورای نگهبان می شناسیم. نگاهمان به او نگاهی طنزآلود است. اما من به نقشی که غرضی بازی می کند کمی خوشبینم
غرضی خودش می داند که رای ندارد. اگر رای داشته باشد، کسانی است که میخواهند شناسنامه شان مهر بخورد یا کسانی که می خواهند رای سفید دهند، روزهای آخر رایها به سمت کسانی می رود که احتمال پیروزی شان بیشتر است. ما معمولا درون خودمان کسی را انتخاب می کنیم که شکست نخورد. یکی از دلایلی که محسن رضایی رای ندارد با آنکه همیشه دستش پر از برنامه است؛ همین است که کسی روزهای آخر او را پیروز نمی داند. بگذریم..
غرضی می داند که رای ندارد. برای همین هم تلاش خاصی نمی کند. ستاد ندارد. حتی تیم ندارد. خودش است و خودش. آنچه تا الان من دیده ام این است که نمی خواهد خودش را سیاست زده کند، اما می خواهد با همه فرصتی که دارد، بخشی از درد مردم را فریاد بزند. وقتی به شوخی در توضیح عکس معدن می گوید حتما صاحبش چک برگشتی دارد و الان در زندان است و زن و بچه اش آواره اند ... وقتی توی همه جواب هاش با لبخندی آگاهانه تورم تورم می کند، من خیال می کنم می خواهد از این فرصت استفاده کند و به عنوان یک شهروند معمولی دردهای جامعه را بگوید. خودش هم می داند که رای ندارد. پس نیازی نیست قلمبه سلمبه حرف بزند. نیازی نیست از یارانه سبز و آزادسازی ظرفیت و فرصت صد روزه و ... سخن بگوید.   ...
پ ن: شبکه‌های اجتماعی آنلاين علاوه بر همه‌ی خوبی‌هایی که دارند،  یک ضعف خیلی مهم دارند و آن هم بسته بودن آنهاست.  یعنی اینکه چیزی که در فیسبوک نوشته می‌شود در حلقه‌ی محدودی از فیسبو‌کی‌ها می‌چرخد و بعید است که به بیرون از آن راه پیدا کند.  در مورد گوگل+ هم ماجرا همین است.  برای هم من تصمیم گرفتم بعضی از این نوشته‌های خوب را در وبلاگم بازنشر کنم تا شاید بیرون از آن حلقه‌های بسته هم دیده شوند یا احتمال دیده شدن‌شان افزایش یابد.

1 دیدگاه:

  1. دقیقاً درسته من هم همون روز اول به همسرم گفتم که این آدم با این همه تجربه سیاسی نمیاد تو تلوزیون مثل دلقک ها خودش رو مزحکه خاص و عام کنه، حتی دیدم که آقای حیدری مجری مناظره یک بار وقتی از ایشون یه سوال پرسید با پوزخند از ایشون جواب می خواست اما ایشون باز هم همون حرف های عامیانه رو تحویل مجری و مردم و بقیه کاندیداها می دادند، حتی باجناق بنده با هر صحبت ایشون از فرط خنده شکمش رو می گرفت. مطمئناً ایشون می خواهند صدای مردم باشند...

    پاسخحذف