۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

برچسب‌ها : ,

یک ملت در حبس و حصر است؛ بشکنیمَ‌ش

«این‌ها آتش زیر خاکسترَن... [ارتباط] این‌ها را از مردم به کلی قطع کنین!درب خانۀ این‌ها باید بسته بشه، رفت و آمد ها باید محدود بشه. نتونن پیام بدن. نتونن پیام بگیرن. تلفنشون باید قطع بشه. اینترنتشون باید قطع بشه. تو خونۀ خودشون باید زندانی بشن... »
این‌ها حرفهایی‌ست که احمد جنتی دو سال پیش گفت. البته دربارۀ موسوی و کروبی. ولی پس از گذشت دو سال باید از خود بپرسیم آیا فقط میرحسین و کروبی در «حصر» هستند؟ آیا این فرمان‌هایی که جنتی [البته بی شک از جانب آیت‌الله خامنه‌ای] به دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی می‌دهد، امروزه علاوه بر موسوی و کروبی، دربارۀ بخش زیادی از مردم در حال اجرا نیستند؟ آیا ارتباط ما نیز باهم قطع و خدشه‌دار نیست؟ آیا درب‌های خانه‌های ما به روی هم بسته نیستند؟ آیا رفت و آمدهامان محدود نشده است. آیا ما می‌توانیم با آزادی به هم پیغام بدهیم و از هم پیام بگیریم؟ تلفن‌هامان واقعن وصل‌اند؟ آزادند؟ اینترنت‌مان محدود و قطع نشده است؟ آیا ما نیز در خانه‌های خودمان زندانی نشده‌ایم؟ آیا این جمله‌هایی که جنتی به کار برده است، توصیفِ وضعیتِ امروزِ جامعۀ ما نیست؟
بله! این روشِ همهٔ استبدادگران و تمامیت‌خواهان است که از یک نقطهٔ کوچک شروع می‌کنند و به همهٔ عرصه‌ها تعمیم می‌دهند. و این ویژگیِ جامعۀ فرمان‌بردار و سلطه‌شده است که به آنها اجازۀ پیشروی و دست‌درازی در حریم خود را می دهد.
۲۵ بهمن دو سال پیش، حماسۀ درخشانی بود که همۀ ما از پیش آمادۀ پرداخت هزینه هایش بودیم و هستیم. ما حاکمیت را عقب راندیم و میخ خودمان را در زمین سیاستِ کشور محکم کوبیدیم. اما چشم ها را اگر باز کنیم، می بینیم که ناخودآگاه، پس از حصر موسوی و کروبی، ما هم به حصر رانده شدیم. و بدتر اینکه، علاوه بر هواداران و همراهان بیشمارِ جنبش سبز، بخش های بسیاری از هموطنانمان هم در چنین حصری گرفتار شده اند و حلقۀ حصرشان تنگ تر شده است.


حصر رهبران جنبش سبز، نماد حصر همۀ ماست. شکستن حصر آنها بر آزادی ما تاثیر می گذارد و فروریختن حصارهای ما آزادی آنها را به دنبال می‌آورد. سرنوشت تک تک ما به هم گره خورده است. هر کمکی که به شکست این حبس‌ها و حصرها در جامعه و اطراف خودمان بکنیم، روی رهایی رهبران جنبش تاثیر گذاشتیم و هر تلاشی که در راهِ آزاد سازیِ کوچهٔ اختر بکار ببندیم، راهی به رهایی خودمان باز کرده‌ایم.
...
 خبر آخر: دختران موسوی و کروبی در آستانهٔ دومین سالروز حصر پدر و‌ مادرشان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر