۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

برچسب‌ها : ,

بازداشت روزنامه‌نگاران در تهران و منع تعقیب هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های فرانسه

بازداشت دوازده روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب

سایت لوموند خبر بازداشت روزنامه‌نگاران را با همان سرخطی که بالا آوردم، در صفحۀ اول خودش منتشر کرد. این خبر را وبلاگ «کیهانی» که مسائل ایران را پوشش می‌دهد منتشر کرده است. لوموند یک سرویس وبلاگ دارد که در راستای سیاست «شهروند-خبرنگار»، خدمات وبلاگ ارائه‌ می‌دهد. از افراد عادی تا روزنامه نگاران حرفه ای و حتی شخصیت های معروف دیگر در این وبلاگ ها می‌نویسند و لوموند مطالبی که ارزش خبری ویژه داشته باشد را در صفحۀ اصلی سایت و همچنین در میان مطلب‌های روزنامه‌اش به کار می‌برد. وبلاگ کیهانی هم از این دسته وبلاگ‌ها هست که به منبع ارزشمندی برای انتشار خبرهای ایران در لوموند تبدیل شده است.
در این خبر، از قول سایت کلمه، به هجوم نیروهای امنیتی به دفترهای روزنامه های شرق، اعتماد، بهار و آرمان و هفته نامۀ آسمان و بازداشت حدود دوازده روزنامه نگار اشاره شده است.
...
ما برای دیگران تلاش می‌کنیم

اما مهمترین مطلب سایت لوموند، به گزارش راهپیمایی بزرگ «ازدواج برای همه» اختصاص داده شده بود. «ازدواج برای همه» نام جنبشی است که هواداران ازدواج همجنس‌گراها در فرانسه راه انداخته‌اند. البته این مسئله از قول‌های فرانسوآ اولاند در زمان رقابت های انتخاباتی بود.
تمرکز گزارش لوموند، روی حضور افرادی به غیر از همجنس‌گراها در این راهپیمایی بزرگ (بین 150 هزار تا 400 هزار برآورد جمعیت) بود. خانواده های که با فرزاندشان در این تظاهرات شرکت کرده بودند و هدفشان را تلاش برای بدست آوردن حق طبیعی بخشی از جمعیت کشور عنوان کرده بودند. سرخط‌ این گزارش این بود: ما برای دیگران تلاش می‌کنیم، نه فقط [برای‌] خودمان
...
توافق بین ایران و آرژانتین در مورد انفجار مرکز یهودیان

آ.اف.پ در گزارشی به توافق بدست آمده میان مقام های دولت ایران و آرژانتین در مورد تعلیق پیگرد بین‌المللی مقام‌های ایرانی از جمله هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور وقت ایران) در مورد انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین که به کشته‌شدن ۲۹ نفر و زخمی‌شدن ۲۰۰ نفر انجامید پرداخته است.
اما شاید مهمتر از خود خبر، نحوۀ انتشارش باشد. این خبر را خانم کریستینا کریشنر، رئیس جمهور آرژانتین توییت کرده است و چون توییتر محدویت ۱۴۰ حرف دارد، او مجبور شده است که این خبر را در ۲ بخش توییت کند.
...
جان کری؛ یک «فرانکُ‌فیل» در پیکان دیپلماسی آمریکا

روزنامۀ فیگارو در یک یادداشت خواندنی به گرایش‌های فرانسویِ «جان‌کری» وزیر تازهٔ امور خارجۀ آمریکا اشاره می کند و چشم انداز نوی در آیندۀ تحول‌های دیپلماسی آمریکا و جهان را پیش بینی می کند.
شاید به زودی خلاصه ای از این یادداشت را در وبلاگ منتشر کنم.

*هنوز نوانستم جایگزین خوبی برای این واژۀ فرانکُ‌فیل پیدا کنم. به کسی که گرایش به اندیشه های فرانسوی _و هرآنچه در این فضای فکری تولید شده باشد_ داشته باشد می گویند فرانکُ‌فیل. همانطور که به گرایندگان به اندیشه های آنگلوساکسون می گویند آنگلُ‌فیل و...

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر