۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

برچسب‌ها : ,

شبا که تجاوز میشه؛ آقا ماموره بیداره؟


اگر شما هم مثل من، مدتی از عمر خودتون رو در دانشگاه فردوسی مشهد گذرونده باشید، وقتی خبر تجاوز شبانه به یک دختر در محوطۀ دانشگاه رو می شنوید، احتمالا اول تنتون سرد میشه، بعد هرجا هستین می شینین روی زمین و مات و مبهوت خیره میشین به متن خبری که دارین میخونین. درست مثل من. و اگر کسی نزدیکتون باشه و ازتون بپرسه: چی شده؟ جواب می دین: «هیچی! اتفاقی که چندین بار دیگه هم افتاده. فقط خدا کنه که این آخریش باشه.» درست مثل من.
شبها ماشینهای گشت، در محوطۀ دراندشتِ دانشگاه پرسه می زنن. اما ماموریتشون، جلوگیری از همچین اتفاقهایی نیست. ماموریت ماشینهای گشت انتظامات دانشگاه، جلوگیری از گفتگوی دانشجوهای دختر و پسر هست. و البته بعد از انتخابات 88، جلوگیری از تحرکات مشکوک دانشجویانی که بالقوه، همه تهدیدی برای امنیت ملی (بخوانید امنیت نظام) هستند. حتی یک دانشجوی تازه وارد هم می دونه که همچین فاجعه هایی _ تجاوز به یک دانشجوی دختر و یا حتی پسر_ در بولوارهای دانشگاه اتفاق نمی افته. اگه ماموریت این گشتهای انتظامات، پیشگیری از همچین اقدامهایی بود، باید مقداری به خودشون زحمت می دادند و جاهایی دیگه، غیر از بولوارهای آسفالت رو می گشتن.
نمی خوام به ابعاد فرهنگی و اجتماعی این قضیه بپردازم. برای من، حفظ امنیت مردم مهمترین مسئله هست. و این فاجعه سندی دیگه ایست که ثابت کنیم متاسفانه، نیروهای امنیتی و حراستی، به دنبال حفظ امنیت مردم نیستند. بخشی از اونها که فقط به دنبال پرکردن گزارش و دریافت پاداش بیشتر و گذران زندگی هستند. برای بخش دیگه شون، حفظ امنیت نظام اولویت هست. برای همین قربانی شدن مردم مسئلۀ اصلی نیست و برای حلش برنامه و دغدغۀ خاصی ندارن.* و واقعا بخش کوچکی از نیروهای امنیتی هستند که حفظ امنیت مردم براشون از همه چیز مهمتر باشه و فکر کنن اگر یک روز درست این کار رو انجام ندادن، نونی که سر سفره شون میارن، حرومه.
تراژدی قضیه این هست که، بعد از یک هفته جار و جنجال، همه چیز به روز اولش بر میگرده و دوبارۀ اولویت کاری نیروهای حراستی و امنیتی، برخورد با دانشجویان معترض و سرکوب کردن فتنه گران و پیدا کردن جاسوسهای آمریکا و اسرائیل، بین دانشجوها میشه.**
...
* در مورد وظیفۀ اصلی نیروهای امنتی قبلا اینجا نوشتم
** البته وقتی دیدم دانشجوها دست به اعتراض زدند، خیلی خوشحال شدم. بی شک، بخش بزرگی از این همبستگی، ره آورد جنبش سبز هست
 

3 دیدگاه:

  1. سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی تکرار می شونداین بار در دانشگاه فردوسی مشهد

    پاسخحذف
  2. آره دیگه! آقا ماموره بیداره، یا خودش داره تجاوز میکنه، یا پاس میده که بقیه راحت ترتر(!) تجاوز کنن!!....

    پاسخحذف
  3. شبا که ما تو خوابیم آقا پلیسه تو کاره!

    پاسخحذف