۱۳۹۰ خرداد ۲۸, شنبه

برچسب‌ها : ,

من هم یک احمدی‌نژادم؛ فقط کمتر دروغ می‌گم


مگه احمدی‌نژاد چی‌کار میکنه؟ سرمایه‌های مملکت رو به باد میده. درآمد سالیانۀ نفتی بیش از هشتاد میلیارد دلار رو طوری هزینه می‌کنه که انگار این مملکت هیچ پولی نداره. مردم در فقر و بدتر از اون، در بحران اقتصادی زندگی می‌کنن. فکر می‌کنین احمدی‌نژاد و دور و بری‌هاش دوست دارن که مردم ازشون ناراضی باشن؟ نه اصلا اینجوری نیست. اتفاقا اونها خیلی دوست دارن که وضع اقتصادی مردم بهتر بشه. حداقل اگر قبلا دوست نداشتن وضع مردم خوب باشه، در دو سال گذشته با توجه به بحران مشروعیت مردمی که براشون پیش اومده، خیلی تلاش کردن که وضع اقتصادی مملکت رو روبراه کنن. اما نتونستند. دلیل های زیادی برای این ناتوانی وجود داره. اما مسئلۀ اصلی اینجاست که با این همه درآمد و ثروت، تنونستند.
وقتی به خودم نگاه می‌کنم می‌بینم که وضعیت من هم در ادارۀ زندگی شخصی خودم خیلی متفاوت از ادارۀ مملکت نیست. من در این مدت، فرصتهای طلایی بسیار زیادی رو از دست دادم. فرصتهایی که وقتی به هرکدومشون فکر می‌کنم، می‌بینم که اون فرصتها علاوه بر اینکه می‌تونست زندگی من رو دگرگون بکنن، برای زندگی دیگران هم مفید بودن. کلا وقتی به نحوۀ ادارۀ زنگی شخصی‌ام نگاه می‌کنم، متوجه می‌شم که از شرایطِ فرصت‌زایی که در زندگیم وجود داره خوب استفاده نمی‌کنم. خب الان _در این زمینه_ فرق من با احمدی‌نژاد و بقیۀ کسایی که مملکت رو اداره می‌کنند چیه؟
شاید فقط این تفاوت بین ما وجود داره که من اصرار دارم کمتر دروغ بگم، ولی اونها اصرار دارن که به دروغ گفتن‌هاشون ادامه بدن و بیشتر و بیشتر ادامه بدن.

2 دیدگاه: