۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

برچسب‌ها : , ,

مرگِ ستار بهشتی، ارزش وبلاگ نوشتن را بالاتر برد

فکر می‌کنم مرگ دلاورانه و شجاعانه و افتخار آمیز ستار بهشتی، یک درس بزرگ برای ما داشت. اینکه وبلاگ داشتن، ارزش کشته شدن و مردن را هم دارد. در شرایطی که صدا و سیمای دروغ پراکن، همواره به ساختن یک تصویر دروغی از جامعۀ ما مشغول است و همچنین گاه و بیگاه فیلم‌های سینمایی با هزینه‌های گزاف برای تحریف واقعیت و تخریب جنبش سبز ساخته می‌شود، ما چه سلاحی داریم جز خودمان!؟
ستار بهشتی خودش را در وبلاگش بازتاب داده بود. هم اکنون بهترین وبلاگ‌های فارسی توسط شهروندانی در شرایطی مثل ستار بهشتی به روز می‌شود و شمار آنها از حد خارج شده است. تنوع موضوع‌ها هم اینقدر هست که نمی‌شود یک دسته و رده برای این وبلاگ ها در نظر گرفت. هرکسی از هرچیزی که می‌تواند و به زندگی‌اش پیوند دارد می‌نویسد و وبلاگش هم کم و بیش خوانده می‌شود. 
توصیۀ من به کسانی که در برار مرگ ستار بهشتی و وضعیت ناعادلانۀ دیگر آزادی خواهان و عدالت طلبانِ دربند، احساس مسئولیت می‌کنند این هست که اگر وبلاگ دارید، با آن جدی‌تر برخورد کنید و مرتب‌تر و منظم‌تر دربارۀ هرچه فکر می‌کنید درست و خوب هست و به وضعیت فعلی ما کمک می‌کند، بنویسید. حتی اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به بی‌پروایی ستار بنویسید اشکالی ندارد. با سبک و زبان خودتان بنویسید. دربارۀ هنر، ادبیات، جامعه، ورزش، شهرسازی، سینما، مدرسه، دانشگاه، خانواده، دین، و هرچیز دیگری که برایتان مهم است بنویسید. هرکدام از ما ادبیات و زبان مخصوص خودمان را داریم. هرکدام از ما در فضای ویژه و متفاوتی به سر می‌بریم و با افراد خاصی ارتباط داریم. ضریب نفوذ اینترنت در کشور به سطح قابل قبولی رسیده است و دیگر مثل گذشته نیست که فقط قشر خاصی به اینترنت دسترسی داشته باشند. امسال که تمام شود، ده سال است که وبلاگ می نویسم. درآغاز، خوانندۀ زیادی نداشتم. الان هم خیلی نیستند. ولی به حدی رسیده است وبلاگم از شهرهای خراسان جنوبی و خوزستان و آذربایجان خواننده دارد و هر از چندگاهی با آن‌ها نامه نگاری می‌کنم و یا برایم کامنت می‌گذارند و نظرشان را می‌دهند. همین لوگوی زیبای وبلاگم را یکی از خواننده های خوب وبلاگم برایم طراحی کرده و فرستاده است. درحالی من تا به حال او را ندیده ام. شاید اینترنت همۀ ایران را در بر نگیرد. ولی همین درصد فعلی هم بسیار قابل توجه هست و اگر خوب پوشش داده شود، همان‌ها می‌توانند پیام ما را به دیگرانی که به اینترنت دسترسی ندارند، برسانند. 
پس همین الان دست به کار شوید. وبلاگ درست کردن بسیار ساده است. اگر یک حساب گوگل (جی. میل) دارید، همین الان می‌توانید به راحتی یک وبلاگ در بلاگر راه اندازی کنید. ویا اینکه از امکانات رایگان وردپرس استفاده کنید. هیچ کاری ساده‌تر از چند خط وبلاگ نوشتن نیست. فقط باید انگیزه و ایمان کافی را داشته باشید. 
 توصیه می‌کنم که با نام واقعی خودتان بنویسید. زیرا که وقتی پشت یک اسم مستعار قایم می‌شود، ممکن است حرف‌هایی بزند که از واقعیت زندگی خودش دور باشد. اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید، بازهم اشکالی ندارد. با اسم مستعار بنویسید. فقط بنویسید.

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر